Sunday, July 26, 2009

ICT DALAM PENDIDIKAN KIMIA

~Assalammualaikum ~
Permulaan yang perlu saya mulakan dengan langkah yang yakin. Menarik tak tajuk dekat atas ni? Kursus ini sebenarnya membincangkan rasional dan kelebihan aplikasi ICT dalam pendidikan kimia. Tajuk-tajuk yang ada dalam subjek ni meliputi simulasi, modeling, hamparan data, data logger, interactive whiteboard dan aplikasi ICT yang lain. Mula-mula masuk kelas ni saya tak faham sangat pun apa sebenarnya yang perlu saya buat, cuma buat saja apa yang pensyarah suruh.Lepas ni tengok sajalah dan usaha sebaik mungkin untuk mendalami dunia ICT walaupun hanya tahu sikit-sikit.(saya akan cerita apa-apa kejadian yang berlaku dalam kelas ICT selepas ini.) Sebenarnya ICT ni penting sangat dalam era pembangunan sekarang ni. Kalau tak belajar betul-betul silap haribulan boleh kena gelak dengan anak murid nanti.(nak? saya tak nak, boleh malu tahap hiperbola pula nanti.) Sebagai kesimpulannya marilah sama-sama kita belajar subjek ICT ini sebaik mungkin agar kita menjadi guru yang bitara satu hari kelak.Amin..:-)

No comments:

Post a Comment